1

Téma: Nastavení progressu

Přeji pěkný slunečný den pánové a dámy,
chtěl bych se zeptat jakou máte představu o progressu ve hře, o tom jak bude vypadat postup. Ptám se především s ohledem na expení, levlování, resety (např. zdali bude potřeba na 1. reset jiný lvl než na 50.).

Zajímalo by mě, jestli chcete mít ten klasický model, při kterém se využije jen minimum ze všech map a monster a skončí to tak, že hráči expí třeba 50 resů na tom stejném místě.

Moje "rebelská" představa o nastavení serveru pochází ještě z dob CisMU Fun. Zjednodušeně řečeno je nastavení monster daleko více lineární a postupné. Lze tak využít každé monstrum a každému monstru dát znatelně jiné staty. Hráč s 5 resy by tedy například dokázal uspokojivě expit na začátku dungeonu, ale už ne na konci. Toto nastavení je samozřejmě daleko pracnější a náročnější. Vyžaduje to mít daleko více spotů (fleků) a ze začátku to může být pro hráče matoucí. Ale z dlouhodobého hlediska to zaručí, že se hráči nebudou tolik nudit, protože by měli mít možnost každých pár resů jít expit někam jinam a vidět pokrok.

Kdyby vás moje myšlenka zaujala, tak napište a já ji rozvedu dále a případně se můžeme pobavit i o podrobnostech smile

2

Re: Nastavení progressu

Zdravím, mňa osobne to zaujalo bohužiaľ sa teraz nerozpíšem lebo som na mobile a aktuálne nemám čas skús do návrhov rozpísať celú myšlienku ak budu pozitívne ohlasy budeme ťa kontaktovať. Dnes poobede ti napíšem k tomuto viac to budem mať čas zatiaľ v mene gm-teamu ďakujem za iniciatívu a snahu aby sa projekt zlepšil smile

3

Re: Nastavení progressu

Už som doma, tak ti zodpoviem priblížne našu víziu o EXP systéme, bude to nastavené dynamicky, napríklad EXP rate bude na 1-10rr 700x na 11-20 600x atp. (toto je len príklad, netreba to brať doslova). Chceli by sme urobiť server, ktorý by bol v prevádzke, napríklad kľudne aj 2roky v kuse aby váš herný účet mal nejakú hodnotu, aby to nebolo, že prídem zahrám si mesiac, pošlem zopár eur a mám FO veci, FR a ďalej ma hra nebaví. Budeme sa snažiť to nastaviť tak, aby to bolo aj FUN aj Hard, v niektorých oblastiach to bude fun,  v niektorých hard a tým pádom si hráč bude viac vážiť svoj účet postavu a podobne. Taktiež chceme aby PvP nezaniklo, ale naopak, aby vznikli masívne boje o hrad a podobné veci čo k mu patrí, takže tým, že dáš FR zábava nekončí. Zatiaľ je všetko vo fázi iba teoretickej, nič nie je fixné, všetko sa môže určite zmeniť a taktiež dáme možnosť každému hráčovi sa vyjadriť a podobne, jeho názor bude mať váhu takú istú, ako napríklad ten môj, nebudeme robiť žiadne rozdiely .

4 Naposledy upravil: quish (11.6.2017 19:24:27)

Re: Nastavení progressu

Dynamické nastavení EXP považuji za super nápad. Pokud se to samozřejmě nastaví rozumně a hráči mají i tak pocit, že jsou odměnění za svoji snahu. Tzn. že nemají pocit, že by se jim expilo pomaleji.
Celkově se mi to co jsi napsal líbí a doufám, že se vám podaří naplnit očekávání smile

Moje představa:
-Využít každé mapy
-Využít každého monstra
-Maximálně zatraktivnit eventy (Blood Castle, Devil Square, atp.)
-Úplně se zbavit mapy stadium a eventove monstra nechat jen v eventech. Tzn. že potvory z Chaos Castlu nebo třeba Blood Castlu budou jenom tam a nikde jinde (popř. v jiných eventech)
-Udělat hru tak, aby měl hráč pocit, že se pořád někam posouvá. Zejména tím, že může často měnit místo kde expí a pozná rozdíl.

Abych podrobněji vysvětlit ten můj první příspěvek a navázal na tento, tak napřed popíšu stav jak jej znám z většiny serverů:
Ze začátku má člověk pocit, že se někam posouvá velmi rychle. Začne na lvlu 1, jde povraždit pár goblinů a dráčků. Během několika málo lvlů už jde na silnější potvory. Během prvních 100 lvlů už v podstatě může bez problémů expit na čemkoli v Lorencii/Norii. Což znamená, že během 100 lvlů mohou postupně expit na 8 monstrech (8 v Lorencii, 8 v Norii). Během prvního resu se dá proběhnout celý Devias, což je dalších 7 monster. A část Dungeonu, ve kterém se už během prvního resu dá určitě zabíjet alespoň 6 monster.
Během prvního resu je tedy dle klasického nastavení možné expit na přibližně 20 monstrech. Většina serverů je nastavená tak, že z těchto 20 monster mají spoty (fleky) jen některé. Ostatní jsou tedy ve hře, ale jsou nevyužity a jsou tak v podstatě k ničemu.
Nastavení je takové, že rozdíly jednotlivých monster jsou tak minimální, že rozdíl je možná poznat při prvním resu, pak již ale vůbec.
Potom je tu Lost Tower a Atlans, kde na většině serverů jsou nastavení monster srovnatelná, takže zase není využit potenciál. A rozdíl mezi LT7 a Tarkanem mnohdy bývá tak velký, je že hráč nucen expit třeba 10 resů v kuse na tom stejném místě v LT7. Čím vyšší res, tím déle je třeba trávit na tom stejném místě.

Proč nevyužít všechny mapy a všechny monstra tak, aby hráč mohl každých pár resů jít někam jinam. Aby každá potvora co ve hře je měla význam, měla alespoň jeden spot (flek) a hráči tak pořád viděli, že jejich snažení nese ovoce v podobě toho, že mohou expit na silnějších potvorách.

V praxi si to představuji nějak takto:
0-2 resů: Stačí potvory v Lorencii/Norii. Je jich tam 8, což znamená, že pokud by byl první res na levelu 300, tak se hráč může přesunout na jiné potvory každých 37,5 lvlu.
3-5: Posledních pár lvlů už na potvorách co jsou v Dungeonu 1 (celkem jich je v Dungeonu1-3 12, takže první 4).
6-8: Potvory v Dungeonu 2
9-11: Potvory v Dungeonu 3
12-15: 2 nejslabší potvory v Deviasu
16-18: Další 2 potvory v Deviasu
19-21: Další 2 v Deviasu
22-24: Ice Queen v Deviasu
A tak dále.
Pakliže by se vědělo kolik bude maximální level, tak není těžké to rozpočítat tak, aby to ze začátku šlo rychleji (změny kde se expí) a přitom se zachoval dostatečný pokrok.
V příkladu co jsem uvedl se v podstatě při 20 resech využilo jen pár map a přitom by nastavení mělo být takové, že hráči poznají každých pár levelů/resů. Neměli by se tak moc nudit a dělat pořád dokola to stejné, protože je to bude nutit chodit zkoušet jestli už se jim nevyplatí jít expit jinam.

Ruku v ruce s tímto systémem by buď mělo být zvyšování požadavku na reset, nebo ty dynamické expy.

Tento system je samozřejmě daleko náročnější na nastavení a testování. Před několika lety jsem si to zkoušel u sebe na localhostu, nastavil jsem si to v podstatě tak jak jsem popsal výše. První 3 mapy, tak do resu 25. Dalo to nějakou práci, ale v žádném případě to není nesplnitelný úkol a rozhodně se kvůli velkému počtu spotů (fleků) nebude server sekat (Což byl absolutně debilní argument proti tomuto systému na nejmenovaném konkurenčním serveru).

----
Eventy pak zatraktivnit buď patřičnou odměnou, nebo prostě jen tím, že se na nich bude expit rychleji (stejná obrana+hp+útok, ale vyšší level).

5 Naposledy upravil: witcheur1338 (12.6.2017 18:30:09)

Re: Nastavení progressu

Já osobně bych šel cestou klasických MMORPG her. Začátek rychlý a postupně by se expy snižovali => hráč musí hledat atraktivnější a silnější flek, s tím že je MU má mapy designované na exp, ML, hunt, což mi přijde super. Stadko patří tak trošku k fun serverům, proč ne, když bude vyvážené.

PS: Quish, nejsi husiták? smile

I am called Glad-O-War, Grim, Raider, and Third. I am One-eyed. I am also called Highest, and True-Guesser. I am Grimnir, and the Hooded One. I am All-Father, Gondlir, Wand-bearer. I have as many names as there are winds. As many titles as there are ways to die. My ravens are Huginn and Muninn, Thought and Memory. My wolves are Freki and Geri. My horse is the gallowed. I am...

6

Re: Nastavení progressu

Klasické MMORPG ti asi nedovolí zapnout helper, který dělá všechno za tebe, přičemž 50 resů stojíš na stejném místě.
A úplně nevím jestli je dobře, aby to šlo pomaleji a pomaleji, když jsou ve hře resy. Jakou pak máš motivaci expit a dělat resy, když víš, že to pak půjde ještě pomaleji. Podle mého je dobré to vyvážit těma dynamickýma expama, aby člověk s více resy dělal res třeba stejně dlouho, nebo jen o trošku rychleji. Ale nemyslím si, že by měl dělat res déle.

Na Husitovi jsem hrával, ale neřekl bych, že jsem tam zanechal nějakou stopu, aby mě kvůli tomu někdo poznal big_smile

7 Naposledy upravil: Elijah (19.6.2017 15:11:34)

Re: Nastavení progressu

Zdravím, vyjadrím sa ktejto téme objektívne. Čo sa týka flekov a nastavenia progresu viac menej ste tu písali zaujímavé návrhy, ale ktomu čo písal ''quish'' nemyslim si že nastaviť mapy tak jak si písal že by človek expil 10resov v mini mape (Lorencii,Noria...)
To podľa mňa nieje potrebné to až tak 'hrotit' má to byť predsa len aj s časti FUN ,na druhú stranu sa mi tvoj návrh páči a predstavoval by som si to tak že by sa to mohlo zaviesť len nie od najmenších máp stačilo by to trebárs od Tarkan2 + keďže malé mapy sa dlho využívať nebudú ani kvôli dropu ani kvôli expom ,pretože hráči budú tieto mapy využívať len po rese a dosť. Čo sa týka naražiek na helpera zamna by bolo fajn helpera aj vypnúť a možno by to niektorých naštvalo ale, zas na druhú stranu by to oživilo hru v zmysle menej kempu a nazbierané veci máš len vďaka svojej prítomnosti a šikovnosti.
Ďalej k tým dynamickým expom to bol už viacmenej zámer od začiatku a jak by to podľa mňa malo prebiehať zhrniem to v rýchlosti napríklad hráč čo expí v Crywolfe s 80resmi by resoval približne rovnako ako hráč čo expí vo Vulkanuse s 350 res. Ale nebudem predbiehať všetko je ešte len návrh takže sa to dorieši samozrejme aj v spolupráci s hráčmi NA resp. počas testu a popravde nieje dôležité aké nastavenie sa páči alebo pozdáva nám ale, samozrejme priorita num.1 sú hráči. To je odomna zatiaľ všetko.
Pekný zvyšok dňa prajem.
S pozdravom.
                         http://imgWorld.cz/nahledy3/ivqxPKGzRA.png

8

Re: Nastavení progressu

To dává smysl, slabé mapy přeci jen slouží jako přestupové stanice, případně kvůli jewelům apod ( nejsme přeci na s2/3 ).

Můj nápad je podobný, zkrátka rozdíl 50 a 300 resáka nebude v tom že 300 resák udělá o 60% rychleji reset, ale bude potřebovat výrazně více zkušeností ( exp ), což se snižováním exp rate by mělo dopad ve stylu "hledej si silnější mapu, jestli chceš stejně rychle expit", pokud by šel tentýž hráč do stejné mapy v 300 resu, tak by ho dělal třeba o 60% pomaleji než v 50 resech.

Taktéž bych rozdělil mapy, crywolf osobně považuji jako hunt mapu, kvůli věcem na fénu, Raklion zase na drop Socket itemů, Kanturu Core na drop ringu na event, Vulcanus má výhodu pro hráče s bonusem "výhra v duelu", a novější mapy mají zase drop elementů a jiných věcí.

Hunt mapy podle mě mají mít hodně těžké monstra a vyšší drop rate s tím že nejsou v těchto mapách regulérní fleky, proto "Hunt".

Ale to je můj názor, mohlo by se vyjadřovat více lidí, snad se to změní wink

I am called Glad-O-War, Grim, Raider, and Third. I am One-eyed. I am also called Highest, and True-Guesser. I am Grimnir, and the Hooded One. I am All-Father, Gondlir, Wand-bearer. I have as many names as there are winds. As many titles as there are ways to die. My ravens are Huginn and Muninn, Thought and Memory. My wolves are Freki and Geri. My horse is the gallowed. I am...